Topslager formule


Een Topslager is aangesloten bij de Topslager formule. Deze formule ondersteunt zelfstandige ondernemers in de vers branche en helpt hen onderscheidend te zijn in hun marktgebied. Door de krachten te bundelen van Topslagers worden kennis, ervaringen en ideeën uitgewisseld.  Iedere Topslager werkt zelfstandig in zijn eigen marktgebied, maar maakt gebruik van een gezamenlijke winkeluitstraling en promotie. Hierdoor ontstaat er herkenbaarheid bij de consument. De Topslager formule zorgt voor ondersteunend advies, bijvoorbeeld op het gebied van marketing, wet- en regelgeving, bedrijfseconomische zaken en automatisering. 

Onze missie

‘De Topslager formule wil een onderscheidende formule zijn 
op het gebied van collegiale samenwerking. De kernwaarden zijn daarbij 
gebondenheid door ongebonden te blijven, kennis opdoen & delen, inspelen op de nieuwe (online) consument, duurzaamheid en bekroonde kwaliteit voor een 
eerlijke prijs.’

Topslagers zijn ambachtelijke slagers; vakmensen met kennis van producten en liefde voor het vak. Het assortiment van de Topslagers onderscheidt zich door Topkwaliteit voor een eerlijke prijs. Door creativiteit van de Topslagers is het assortiment afwisselend en gevarieerd, zodat het de consument blijft boeien.

Geschiedenis
De Topslager formule is in Nederland opgericht in 1949 door J. Ruitenbeek en vanaf 1974 ook actief in België. De formule is destijds opgericht om de aangesloten ambachtelijke Topslagers te helpen zich te kunnen onderscheiden van de andere aanbieders in hun marktgebied. Dit o.a. door gebruik te maken van de aangeboden marketingactiviteiten door de Topslager formule. Vandaag de dag profiteert de Topslager nog steeds van de voordelen van een formule, zonder dat daarbij het zelfstandig ondernemerschap in het geding komt. Er is duidelijk ruimte voor eigen inbreng.

Ondersteuning
De formule wordt vanuit Bureau Topslagers ondersteunt, waarbij het formule team zorg draagt voor ondersteuning op het gebied van: 

  • Huisstijl & winkelinrichting
  • Instore communicatie
  • Drukwerkmodule
  • Piggy spaarsysteem
  • Website en webwinkel
  • Social Media
  • Google optimalisatie
  • Advies en ondersteuning
  • Regiobijeenkomsten
  • Consument- & detaillist acties